torsdag 28 juli 2011

Torsdag (329 av 365)

Idag fick jag en förfrågan om jag kunde tänka mig att skänka något till ett lotteri för Dikanäs Bygdeförening. Lotteriet hålls på lördag när man firar 10-års jubileum för Dikanäs Sommar.

Dikanäs Sommar innehåller olika aktiviteter under juli och augusti.  Det kan vara sådant som att följa med på renkalvmärkning, guidetur runt byn, visning av ett privat kraftverk, blomstervandring eller tunnbrödsbakning. Jag har själv hållit i olika aktiviteter genom åren som t.ex. att tillverka smycken, gjuta ett  rabarberblad och fritt skapande/målande utifrån sin egen nivå. I år hoppas jag på att några anmäler sig till skapandet av smycken av återbruksmaterial.

Mitt bidrag till lotteriet blev ett par nålbundna vantar som jag filtat och broderat på. Vantarna heter "Hjärtan i Dikanäs".

Inga kommentarer: