söndag 10 april 2011

Hatt (234 av 365)


Den här hatten tillhör en av ingredienserna i min favoritdrink Margarita.

Här är mitt recept
1 del tequila
1 del lemon fruktmixer Rose's Lime
½ del cointreau
Krossad is

Ja, du får välja själv hur "stora/starka" Margaritor du gör.

Först preparerar du glasets kant på följande sätt:
Du häller fruktmixern på ett fat och salt på ett annat fat.
Doppa glasets kant först i lemon och sedan i salt.
Nu har du en saltkant på glaset.

Häll ingredienserna, även den krossade isen, i en drinkmixer och skaka om väl.
Häll upp och njut!



1 kommentar:

Erik "Semlan" sa...

Ha, ha, vilken skön tolkning av hatt!
Ditt recept får mig sugen på en tequiladrink. ;-)
Oj, vad du plåtat. Själv har jag ett betydligt lägre tempo.
Men nu märker jag hur fotograferandet ökar, nu när våren äntligen är här. :-)